Versterk communicatie en samenwerking binnen jouw school
Effectieve communicatie is een sleutel voor sterk onderwijs. Binnen teams, richting leerlingen en in het contact met ouders. Toch ontstaan er dagelijks misverstanden, spanningen of inefficiëntie in de samenwerking. Herkenbaar?
OnderwijsConnected biedt uw school een incompany training aan op basis van het Process Communication Model (PCM). Deze methodiek helpt teams om hun communicatie te verbeteren, stresssignalen te herkennen én effectiever samen te werken met blijvende impact op de onderwijskwaliteit.
Opbrengst
Na deze training kunnen teamleden:
- Zes persoonlijkheidstypes herkennen en hun communicatie daarop afstemmen
- Eigen stresspatronen en die van anderen tijdig signaleren en bijsturen.
- Conflictsituaties voorkomen of constructief oplossen.
- Betere samenwerking realiseren binnen het team én in de driehoek leerling-ouder-school.
Programma
De training bestaat uit interactieve bijeenkomsten waarin theorie, praktijkvoorbeelden en oefeningen elkaar afwisselen. Je leert onder andere:
- Inzicht in het PCM-model en de zes persoonlijkheidstypen
- Herkennen van miscommunicatie en stressgedrag
- Praktische handvatten voor communicatie in lessen, oudergesprekken en teamoverleggen
Voor wie
Deze training is bedoeld voor onderwijsprofessionals (mbo/hbo/wo-niveau) die hun communicatieve vaardigheden willen versterken en effectiever willen samenwerken in een schoolcontext.
Trainer
De training wordt verzorgd door gecertificeerde PCM-trainers van OnderwijsConnected met ruime ervaring in het onderwijs..
Data & Locatie
Deze training wordt incompany gegeven. Data en locatie worden met de opdrachtgever afgestemd.
Investering
De kosten van dit traject zijn afhankelijk van de afspraken die met de opdrachtgever zijn gemaakt (kosten zijn wel inclusief studiemateriaal).
De totale studiebelasting en het aantal bijeenkomsten is in overleg met de opdrachtgever en dus maatwerk.
Op dit traject zijn de algemene voorwaarden Trainingen / Cursussen van OnderwijsConnected van toepassing.