zijn toekomst- en resultaatgericht
Ze weten de schoolvisie te vertalen naar een schoolbrede, duurzame kwaliteitsaanpak en vervolgens naar het praktisch handelen in de onderwijssetting. De interne zorgstructuur richten ze zo in, dat het accent ligt op preventie en ondersteuning van individuele leerlingen door hun eigen leerkracht. Als coach en kenniscoördinator gericht op de kwaliteit van de school zijn onze kwaliteitscoördinatoren in staat om een school ‘inspectieproof’ te maken.
ondersteunen bij het ontwikkelen van een lerende cultuur
Ze hebben niet alleen ontwikkelingsgerichte visie op het leren van kinderen, maar ook op het leren van het team. Onze kwaliteitscoördinatoren stimuleren leerkrachten om vanuit hun eigen kracht zoveel mogelijk aan te sluiten bij de onderwijsbehoefte van ieder kind. Door samen met de leerkracht en de directeur te sparren over schoolresultaten en schoolontwikkelingen, ontstaat een collectief lerende organisatie.
We horen vaak terug dat deze coachende stijl kenmerkend is voor onze kwaliteitscoördinatoren.
zijn vaardig
Onze kwaliteitscoördinatoren zijn toegerust voor hun rol. Ze hebben lef en durven van het gebaande pad af te wijken. Ze zijn tekstueel en communicatief ijzersterk. En kunnen beleidsstukken schrijven en implementeren. Ook zijn ze daadkrachtig, vasthoudend en tactisch vaardig.
zijn up-to-date
Onze kwaliteitscoördinatoren worden voortdurend bijgeschoold. Zo blijven ze up-to-date. Eens per twee maanden organiseren we voor hen een intervisiebijeenkomsten met inhoudelijke thema’s en externe sprekers. Onze kwaliteitscoördinatoren in vaste dienst zijn bovendien geschoold auditor of worden daartoe opgeleid.